Les 7 campus: Teamwork
Klasgesprek
- Bekijk de video en beantwoord de onderstaande vraag.
- Hoe kan je vermijden dat je in functie belandt die niet bij jou past?
Individueel
- Wil je weten welke teamcultuur bij jou past?
- Druk op de knop en vul de vragenlijst in.
Groepswerk 1
- Bekijk de video.
- Neem pen en papier.
- Maak met jouw groep een mindmap met de kenmerken van een goede samenwerking.
- Spionmethode: duid 1 persoon aan als spion. De docent geeft aan wanneer de spion 1 minuut de tijd krijgt om in stilte te gaan spieken naar de mindmaps van andere groepen.
- Na 1 minuut keert de spion terug om de mindmap van zijn/haar groep aan te vullen.
Individueel
- Bekijk de video.
- Denk terug aan een conflict dat je al eens hebt meegemaakt en noteer dat in het kort.
Groepswerk 2
- Denk terug aan je conflict.
- Bespreek in groep jouw conflict:
- Waar ging je conflict over?
- Waarom was je conflict een conflict?
- Welke positieve aspecten kan je koppelen aan je conflict?
Keuze mini-klas
Heb je graag een persoonlijke uitleg van de leerstof?
- Kies dan voor de mini-klas.
- Samen met de docent en medestudenten overloop je de leerstof.
Keuze videocollege
Werk je graag zelfstandig? Of kan je niet aanwezig zijn tijdens les?
- Gebruik een hoofdtelefoon zodat je de hoorcollege niet stoort.
- Neem een pen en papier.
- En bekijk de onderstaande video.
- Noteer de 5 conflictstijlen.
Individueel
- Ben je benieuwd naar jouw conflictstijl?
- Druk op de knop 'Thomas-Kilmann model' en vul de vragenlijst in.
- De docent roept een conflictstijl af en de leerlingen met die conflictstijl staan recht. De docent overloopt alle conflictstijlen. Zo krijgen we zicht op welke conflictstijl de voorkeurstijl is van jullie.
Groepswerk 3
- Bekijk de onderstaande video.
- Analyseer het conflicthanteringsgesprek met behulp van het stappenplan.
- Bespreek in groep jullie bevindingen.
Verplichte opdracht portfolio
- Ga naar Canvas en maak opdracht 5.
Casus 'Mickey'
The quality of our lives depends not on whether or not we have conflicts, but on how we respond to them.
Thomas Crum (The Thomas Crum approach)